Wednesday, November 14, 2007

Upgrade iPhone from 1.0.2 to 1.1.1



If you still have a 1.0.2 iPhone unlocked with the old AnySim (like in my previous guide) or iUnlock, you can easily upgrade to 1.1.1 via the following steps, without the fear of bricking your phone. Here's the easy steps:

1. Add http://i.unlock.no as a source in Installer.app
2. Run the Virginizer script (under Unlocking tools) that matches your baseband (most likely 03.14.08_G)
3. After it's finished restore your phone in iTunes to 1.1.1
4. Follow the easy instructions on unlock.no to jailbreak and unlock again.

12 comments:

Anonymous said...

Slick theme, what is it?

Anonymous said...

Louie Mantia - Black...with a custom wallpaper?

Marius said...

That's right. The wallpaper is available at macthemes.net in their iPhone forum.

Anonymous said...

jeg fikk ikke med meg den guiden kan oversette det på norsk.

Takk

Anonymous said...

det gikk ikke, når jeg skal koble iphone til pc, så kommer på itunes 1.1.3 ikke 1.1.1.

jeg bruker itunes 7.4.1.2, men det gikk ikke

Marius said...
This comment has been removed by the author.
Marius said...

Du kan laste ned alle de ulike firmwarene manuelt fra Apple. Linker til alle sammen ligger på http://iphone.unlock.no

Dra dit og last ned versjon fw1.1.1

I det du trykker restore så holder du Shiftknappen inne (på Windows) eller Eple tasten (på mac) i det du trykker på restoreknappen i iTunes. Da får du som alternativ å velge hvilken fil du skal restore med. Finn frem til fw1.1.1 du har lastet ned og vips så restorer du med 1.1.1.

Lykke til!

BTW: Det spiller ingen rolle hvilken iTunes versjon du har. Tidligere antagelser angående det har vist seg å være noenlunde paranoide...

Anonymous said...

åsen er det å skifte theme på iphonen?

når jeg går til installer og packages og THEMES (CUSTOMIZE), også installere jeg en av de, så jeg veit ikke hvordan skal jeg bruke den på skjermen.

Hjelp Takk

Marius said...

Du bruker SummerBoard til å skifte themes. Customize er for å skifte ut ett og ett bilde stort sett (på nesten alt på telefonen).

Anonymous said...

Jeg kunne ikke laste ned Summerboard. når jeg skulle laste ned på telephonen min, så kommer en beskjed om det er ikke till 1.1.1 vr, det er til 1.1.3

er det noe du kan hjelpe meg med det?

Marius said...

Det skal være 2 ulike versjoner å laste ned. Prøv den andre, se på more info...

Anonymous said...

det gikk det, jeg har lastet ned, da så fikk jeg en ny ikon som står for (SMBPrefs). når jeg skal skifte themme,så må jeg til Theme og trykkr på det themme, så trykk på Restart SpringBoard...

Men det gikk ikke.

åsen er det å skifte themmes nå...?

Takk