Monday, March 05, 2007

Telefonselgere: Bli kvitt de


Jeg skiftet nylig mobilnummer, og iløpet av de 3 siste ukene har jeg blitt vekket klokken 9 av telefonselgere. Dette finner jeg lidenskapelig irriterende, spesielt siden jeg har ligget med influensa 2 av gangene de har ringt.

Etter å ha insett at nok er nok, fant jeg ved hjelp av litt googling svaret på alle problemer:

Reservasjonsregisteret skal gjøre det enklere for deg å reservere deg mot at nettopp ditt navn blir brukt til adressert reklame i posten eller telefonsalg. Reservasjonen er personlig og gjelder kun deg som person, ikke andre i husstanden. Næringsvirksomheter kan ikke reservere seg.

Din reservasjon blir registrert i et sentralt register i Brønnøysund. Virksomheter som driver direkte markedsføring, plikter å oppdatere sine adresselister mot Reservasjonsregisteret minst hver tredje måned.

Reserver deg i Brønnøysundregistrene...

Her finner du også mal på klagebrev, regler osv...

No comments: